Absintmerken

Pre Kermann blijft me verbazen

Helfrich (12/20/04 om 22:27:31):

Goed, het was een dag van niks en tegen etenstijd had ik geen water en geen gas meer, wegens een spoedreparatie aan de ketel, zodat de magret de canard dreigde te verpieteren.

Nu ja, uiteindelijk kwam het goed, maar in de ontreddering had ik mij na zeer lange tijd weer eens een Père Kermann's Absinthe ingeschonken, om de eenvoudige reden dat er toch niets te genieten viel.

Desondanks vervulde dit product mij wederom met afgrijzen. Het is werkelijk ondrinkbaar en ik zal geen moeite doen te beargumenteren waarom. Het is evident. Apodictisch. Vanavond was het zelfs walgelijker dan ooit. Ik heb nog geprobeerd de inhoud van het glas te redden van het gootsteenputje door wat ijs toe te voegen, maar zonder resultaat. Het moest eraan geloven.

De nagenoeg volle fles is nog altijd gratis af te halen in Nijmegen.

 

Z.v.E (12/20/04 om 22:37:10):

Ja kan het natuurlijk ook voor de ruitensproeiers kunnen gebruiken. Vooral met dit weer is dat niet verkeerd.

 

Helfrich (12/20/04 om 22:54:37):

Dat kan altijd, maar zelfs dan vrees ik voor de gevolgen. Ik moet er niet aan denken, 's morgens in de file, dat ik dan die synthetische, penetrante snoepjesgeur opsnuif, in de wetenschap dat die vloeistof eerder door mijn keelgat kolkte - en dat ik de boel dan onder spuug.

 

cynic (12/21/04 om 22:01:27):

Denk dat na deze reclame niemand hem meer zal afhalen! Kost het je moeite om hem weg te gooien?

 

Helfrich (12/22/04 om 19:13:14):

Dat kost me enige moeite, ja. Het blijft toch een bijzonder product. Zelfs Pascal Rolland, de man achter Versinthe, heeft er altijd een fles van in de zaak staan (onder de bar), om zijn klanten te kunnen laten proeven hoe het absoluut niet moet - en hoe de Fee ook nu weer een slechte naam krijgt ("Van Gogh doit se retourner dans sa tombe").

 

David van Dord (04/01/05 om 17:55:58):

Beste,....

Aangezien ik Pere Kermann wel lekkere Absinthe vind en u die nu gratis aanbied. Zou ik wil uw fles willen hebben. Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groeten,

David van Dord

PS: Mail mij aub terug op davidvandord@xs4all.nl

 

Z.v.E (04/03/05 om 18:45:05):

;D

1 april?

 

Fokov (04/03/05 om 18:46:25):

Denk ik ook. Die dt-fout was er te veel aan :)

 

Jana (07/06/05 om 19:07:44):

IK heb deze abisnth net gekocht en vindt hem eerlijk gezegd meevallen, als je niet tegen alcohol kunt, jah koop deze absinth dan niet, het is idd voor durvers! en euhm...... tussenhaakjes, hij is bekend voor iéts, niet omdat hij zo degoutant is  >:( NIet slecht bedoeld,

 

Helfrich (07/09/05 om 18:06:30):

Ik heb hier nog steeds een bijna volle fles die gratis afgehaald kan worden in Nijmegen. Plus nog wat Rodnik's voor de durvers. (Dat van laatst was geen 1 april-grap, maar de afwikkeling liep vast op logistieke problemen of zoiets.)

 

Biesjanker (10/02/05 om 23:25:23):

Heb vanavond het genoegen gehad om Pere Kermann te proeven. M'n pa ging naar Italie en vroeg of ie nog wat voor me mee moest nemen. Ik zeg nog tegen hem, haal geen Tsjechische rotzooi, maar iets uit Frankrijk of Spanje. Waar komt ie mee aan? Pere K. en Rodnik's!
Pere K. heeft nix met Absinthe te maken en Rodnik's eigenlijk ook niet, maar als ik moet kiezen tussen die twee dan ga ik toch voor Rodnix. :)
Maar wat een meuk......... ;D

 

Helfrich (11/19/05 om 18:52:54):

De eigenaar van Vert d'Absinthe in Parijs, Luc (tevens webmaster van heureverte.com), kreeg vandaag bezoek van een vertegenwoordiger van Père Kermann. Wat bleek, de man kwam niet zozeer om zijn product te aan te prijzen, maar om informatie in te winnen over hoe absinthe eigenlijk gemaakt wordt! Dat is nogal een probleem, want de drankfabriek beschikt niet over distilleerketels  ;D

http://www.heureverte.com/forum/viewtopic.php?t=454

 

radioflux (11/20/05 om 00:24:23):

Père Kermann blijft me verbazen. ::)

 

Barski (11/20/05 om 14:17:41):

Père Kermann maakt dat spul toch niet zelf?! Ik dacht dat er elke woensdag een tankwagen Listerine langskwam?  ;)

 

s0lar (11/25/05 om 01:39:18):

Mijn allereerste kennismaking met absint was Pere Kermann. Ik was op vakantie in Finland, waar dat goedje te krijgen was in de locale ALCO shops, alcoholwinkels overal in Helsinki en daarbuiten. Ik wist van niks over hoe het gedronken dient te worden, hoe het zou moeten smaken,... dus ik dronk het puur. Eigenlijk viel het best wel mee dacht ik en samen met enkele vrienden eveneens mee op reis in Finland dronken we de fles op enkele dagen halfleeg. Terug in Belgie wilde ik wel eens weten waar ik dit spul kon halen en las ik overal wat voor zooi die Kermann verkoopt. Ik wilde eens op de traditionele manier absint drinken door wat aan te lengen met water, de suiker liet ik achterwege want dit spul vond ik al zoet genoeg. Het werd gewoon wat lichter van kleur, wat louche??? Het werd gewoon slechter als ik er water bij deed. Ik heb nog een 20tal cl en weet echt niet wat ik ermee moet. Puur is het doenbaar maar veel kan je er niet van naar binnen gooien.

 

deevie (08/24/06 om 15:09:42):

Heeft er iemand een idee hoe dit spul toch min of meer drinkbaar te krijgen? Ik heb het gekocht nadat ik eens absinth wou proberen. Ik heb wat opzoekwerk gedaan naar hoe absinth klaargemaakt moet worden, want dat fabeltje van in brand steken vond ik al maar raar. Maar ik had beter ook opgezocht welke drank absoluut niet te nemen. Hier in België is er niet echt keus in de winkels, dus ik nam deze fles maar: wat een teleurstelling!
Ik krijg het echt niet binnen, zelfs niet met veel moeite, de vergelijking met ruitenwisserspray is treffend.
Dus als iemand iets weet om het toch binnen te krijgen (een liter cola bijkappen misschien?), laat maar weten.
Echte absinth proeven zal blijkbaar voor na mijn studententijd zijn, als ik wat kapitaalkrachtiger ben voor een degelijke fles.

 

Helfrich (08/24/06 om 15:39:57):

Nee, sorry, Père Kermann's is absoluut niet geschikt voor consumptie. Ik zou toch maar even sparen voor een goede fles. Père Kermann's is sowieso veel duurder, want elke cent die je eraan besteedt is weggegooid. Welkom!

 

Helfrich (06/25/07 om 16:18:17):

mthuilli demonstreert de effecten van Père Kermann (foto WBT):





 

Nurgle (06/25/07 om 19:02:09):

Hehe, geweldig  ;D Maar waarom zichzelf zo kwellen?

 

radioflux (06/25/07 om 22:06:49):

Helfrich schreef:

mthuilli demonstreert de effecten van Père Kermann


Père Kermann blijft me - nou ja etc.

Ik vind het op deze foto nog het meest lijken op aangelengde Curaçao.

 

Helfrich (06/25/07 om 23:23:36):

Nurgle schreef:

Maar waarom zichzelf zo kwellen?

Tja eh... sommige mensen gedroegen zich wat vreemd, maar in dit geval was dat leuk.

 

Absintmerken